Vind, Analyseer en Visualiseer Location Data met Spotzi

https://assets-us-01.kc-usercontent.com:443/8b647cc8-e8a8-00cc-ac9b-ea38ce6ca77e/a486e9d4-f196-4f53-b9c2-38d508b73b95/Spotzi.png?w=1920&h=1080&fit=clip&auto=format&fm=jpg

Spotzi is een data bedrijf in Nederland dat data verzameld vanuit verschillende markten in verschillende landen. Overal op het internet is er namelijk een enorme hoeveelheid aan informatie te vinden. Maar doordat alle informatie zo erg verspreid is over verschillende bronnen, is het voor bedrijven en particulieren erg lastig om de juiste informatie bij elkaar te vinden. Spotzi wil hierbij helpen. 

Spotzi verzamelt informatie en data en brengt het op een duidelijke manier in kaart. Dit doen zij met gegevens over de woningmarkt, marketing, verzekeringen, de overheid, sensor technologie en onderwijs. Over vastgoed en de woningmarkt hebben zij gegevens uit België, Duitsland, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Canada en de Verenigde Staten. 

Veel informatie over huizen op Promodomo komt van Spotzi. Het gaat om informatie op adresniveau. Hierbij kun je denken aan het bouwjaar, woningtype en energielabel van een woning. 


Van cijfers naar inzichten: Visualisatie en Mapbuilding

Met een jong en dynamisch team, gespecialiseerd in een gevarieerd aantal database management systemen en analyse programma’s is het bedrijf continu bezig hun data te vergroten en te verbeteren. 

Want Spotzi verzamelt niet alleen data, maar creëert ook kaarten. Meer dan 80 procent van Big Data bevat namelijk een locatie component. Door locatiegegevens te combineren met andere data, kan de informatie worden gevisualiseerd voor een duidelijker beeld. Dit heet ‘mapbuilding’ en deze techniek zorgt voor nieuwe inzichten in de markt. 


Wat is jouw woningvoorkeur?

Met de verzamelde gegevens heeft Spotzi belangrijke verschillen ontdekt in koopgedrag tussen groepen mensen. Deze verschillen zijn ook terug te vinden in de woning voorkeur van mensen. Zo heeft Spotzi 10 verschillende groepen in de woningmarkt in kaart gebracht, namelijk: 

  • The Next Generation
  • Have Nots
  • Modest Freedom
  • Young and Ambitious
  • Nest Builders
  • The Affluent
  • Urban Elite
  • Thriving Fifties
  • Senior Citizens

Voorkeuren tussen mensen kunnen verschillen van een appartement in de stad tot een vrijstaande woning met eigen garage in een dorp. Met de doelgroepen data van Spotzi kunnen mensen nu beter inschatten en voorspellen naar welke type woning men op zoek is. 


Wil je meer informatie over waar Spotzi mee bezig is of wat zij eventueel voor jou kunnen betekenen? Neem dan een kijkje op hun website

Delen: